31/1/2023
-
4 min lesetid

Dette har vi gjort i 2022

Kreativt byrå 2022

Hei 2023

Og tusen takk for deg, 2022! Takk for nytt navn, nytt kontor, nye ansatte og nye, fantastiske samarbeid. Det siste året har minst sagt vært lærerikt. Men hva har vi egentlig gjort? Her er en kjapp oppsummering.

Navnet 👏

10. januar 2022 ble Liten Film omdøpt til Narrativ og vi ble den rosa, friske profilen folk kjenner oss som i dag. Bak oss lå tiden som et rent produksjonsselskap, og vi åpnet med dette døren på vidt gap for større og bredere leveranser innenfor alle kreative og strategiske tjenester kundene våre hadde etterspurt.

Kontoret 🏠

I februar flyttet vi inn i nye lokaler i Torggata. Det tok litt tid, men nå er vi endelig på plass med et interiør og stil et kreativt byrå verdig. “Wow” er den vanligste beskrivelsen kundene gir når de tråkker innefor dørterskelen.

Har du fortsatt ikke tatt turen? Inviter deg selv på en kaffe da vel ☕

Menneskene 👨👩👧👦👩

Vi har mer enn doblet staben og ansatt tre nye, faste ansatte. Nå er vi fem totalt; Aleksander, Johanne, Aleksander (også kjent som Knudsen), Kristina og Sara. Vi har også hatt to praktikanter innom som har lært oss om Gen-Z og TikTok, blitt kjent med enda flere frilansere på opptak, og hatt flinke folk innom på engasjement når det har vært på sitt mest travle.

Kundene 🤹

Det har skjedd en del på kundesiden også, vi har blant annet:

  1. Inngått et langsiktig samarbeid om serieproduksjon for Itera
  2. Rebrandet profilen til Oris Dental
  3. Utviklet og produsert en 10-episoders humorserie for Bane Nor
  4. Laget markedsplan og kommunikasjonsstrategi for Arundo Analytics
  5. Produsert snappy videoannonser for Helthjem
  6. Og bidratt i en viktig sak for Flyktninghjelpens julekampanje

Noen av prosjektene har vi gått mer i dybden på enn andre, blant annet Itera og Oris Dental.

Itera 🚀

Da vi inngikk samarbeidet med Itera i 2021 ønsket de seg en kampanje som inkluderte utvikling, videoportretter, samlefilm, SoMe-formater, stills og distribusjon, som skulle svare på deres langsiktige rekrutteringsmål. Dette ble til “Make a difference”-kampanjen, en videoserie som gir et innblikk hverdagen til tre av Iteras ansatte. En morsom kampanje som har vist seg å være like viktig for de som søker jobb, som for de som allerede jobber der.

Samarbeidet med Itera ga mersmak for begge sider og i 2022 inngikk vi en langsiktig samarbeidsavtale om serien BITS - et YouTube-konsept hvor Itera åpner dørene for å gi folk utenfra et innblikk i hverdagen deres, fortalt av de ansatte. I 2022 rakk vi å produsere 3 episoder og i 2023 er målet en episode i måneden.

Se videoene i BITS-serien her.

Oris Dental 🦷

Da Oris Dental tok kontakt med oss hadde de opplevd en eventyrlig vekst fra fire klinikker i 2016 til nesten 100 i 2022. Selv om de kunne skilte med det sterkeste fagmiljøet i landet og det nyeste av teknologi på klinikkene kom ikke dette tydelig nok frem i markedsføringen. Med ny markedssjef på plass, oppstod det et sterkt ønske om å omprofilere merkevaren og snakke mer på pasienten sine premisser.

Oris Dental rebrand

Etter en omfattende prosess ble den nye profilen lansert høsten 2022. Resultatet ble en mykere, tryggere og mer fargerik profil som skulle sette pasienten i sentrum og svare på verdien om å levere tannpleie på pasientens premisser.

Prosjektet er nå blitt til et langsiktig samarbeid, hvor Narrativ skal bistå med strategisk rådgivning, merkevareutvikling og løpende produksjon av film, foto, grafisk og tekst for kjeden. I tillegg har vi utviklet plattformen og den digitale møteplassen "Trygg", hvor pasienter som sliter med tannlegeskrekk kan stille spørsmål, få informasjon og dele sine behov. Og illustrasjonene til plattformen er det vår flinke Kristina som har laget.

No items found.
Ved å klikke på "Godkjenn" godtar du lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedets navigering, analysere bruken av nettstedet og hjelpe til med markedsføringen vår.. Se Personvern for informasjon.