Det var en gang og det er det stadig - historie­fortelling ligger i menneskets DNA.

Som merkevare er det forøvrig lett å gå seg vill i balansen mellom det man vil formidle og det målgruppen faktisk vil vite. Valg av plattform, formater og frekvens også.

Narrativ betyr «fortellende», og er den logiske strukturen for å formidle en historie eller fortelling. For oss som et kreativt team er det nettopp logisk struktur vi leverer på - være seg i strategi, prosess, konsept eller distribusjon.

En effektiv kundereise må bestå av skreddersydd innhold som svarer på kundens behov. Vi lager innholdet du trenger for å engasjere og konvertere.

Narrativ som blir sett, hørt, lest og husket - utformet på målgruppens premisser.

Bilde av Aleksander og Johanne

Teamet

Narrativ er et kreativt team forent av samme syn på ærlige prosesser der kunder, frilansere og publikum både ivaretas og fenges - samt en felles forståelse for hvordan effektivt innhold bør produseres i et stadig skiftende medielandskap. Vi kommer fra ulike bakgrunner - blant annet journalistikken, inhouse markedsavdelinger, store og små byråer. Sammen er vi i stand til å løse alle kommunikasjonsutfordringer, fra en enkel illustrasjon til komplekse innholdsunivers med bred mediemiks. Den faste kjernen vår består av Aleksander Rebaudo, Aleksander Knudsen (du leste riktig, vi har to), Johanne Koivunen Hoff og Kristina Henrichsen.

Felles for Aleksander ganger to, er lidenskapen for visuelle uttrykk - bruk av farger, form, lys og utsnitt for å fortelle historier i film og foto. Aleksander med R er også vår daglige leder og vårt organisatoriske overhode. Johanne har både kreatør og strateg i årene, hun tar derfor lead på alt som gjelder strategi, lange linjer og utvikling av merkevarer. Kristina har den stødigste hånden av oss alle, noe som resulterer i vakre illustrasjoner og stilsikkert design. Med den organisatoriske hjernehalvdelen sin loser hun oss også stødig gjennom prosjekter.

Våre faste freelancere

For å kunne være små og tett på kundene, men samtidig levere prima innhold hver eneste gang, er Narrativ avhengig av våre flinke frilansere. Gjennom årevis med produksjoner har vi bygget opp et kvalitetssikret nettverk av spesialiserte fagfolk, som lar oss skalere opp og ned produksjoner i en fei.

Det gjør at vi kan løse både små og store oppgaver, uten at kundene blir sittende med faktura som får det til å knyte seg i magen etterpå.

Bilde av en freelancer som passer på verktøy