Itera og Narrativ inngår langsiktig samarbeid om serieproduksjon

Med serien “BITS” åpner Itera dørene for å gi folk utenfra et innblikk i hverdagen deres – fortalt fra de ansatte.

Torsdag lanserte Itera serien BITS - en dokumentarisk videoserie i velkjent vlog-format på YouTube. 

- Kandidater i vår bransje kontaktes til alle tider fra en rekke aktører, og det kan være vanskelig å skille selskapene fra hverandre. Dette formatet lar deg bli kjent med oss når det passer deg, enten du er en potensiell ny kollega eller en skoleelev som skal ta viktige studievalg, sier Mari Cecilie Bjørnstad Grotli, Talent Acquisition Manager i Itera.

Og fortsetter;

- Itera består av flinke og dyktige folk. Vi tror det å vise fram hverdagen vår utelukkende vil tiltrekke flere som ønsker å bli en del av miljøet vårt, både for å tilegne seg kompetanse, dele av sin kunnskap og vokse med oss. Som konsulent i Itera utvikler man først og fremst seg selv.

Mari Cecilie Grotli, Talent Acquisition Manager i Itera

I løpet av det neste året vil seerne bli med på prosjekter, reise til Iteras kontorer innenlands og utenlands, i tillegg til å bli kjent med både nyutdannede og bransjeveteraner.

- Vi ønsker at dette skal være et format som føles naturlig på sosiale medier, med ujålete mobilvideoer, rett i fleisen – og i en form som folk er blitt vant til fra vlogger. Jo mer genuint vi kan gjøre dette, desto bedre. Målet er at folk skal se en episode og ønske å bli en del av Itera, sier Olav Løkke, kommunikasjonsrådgiver i Itera.

Serien vil bestå av mobilvideoer filmet av de ansatte selv, klippet sammen med intervjuer og snutter som går mer i dybden. Idéutvikling, regi og sammensying har de fått hjelp til fra det kreative byrået Narrativ.

- Dagens arbeidstakere har talt gjennom utallige målinger og undersøkelser de siste fire-fem årene. Øverst på ønskelisten i dag står ujålete, realistiske og ærlige presentasjoner av selskapene som forsøker å rekruttere dem. Før lønn rangeres fleksibilitet og muligheten til å gjøre en målbar forskjell i sin kategori. Vi synes det er utrolig gøy å få jobbe med en fremoverlent kunde som Itera, som ikke er redde for å møte kandidatene på deres premisser i employer branding-arbeidet, sier kreativ leder og rådgiver i Narrativ, Johanne Koivunen Hoff.

Daglig leder i Narrativ og regissør på prosjektet, Aleksander Rebaudo, supplerer;

- Mange går inn i slike prosjekter med genuine ambisjoner om å “holde det ekte”, før det etter et par runder internt - dessverre, men forståelig nok - ofte sklir ut i regisserte mission statements og Colgate-smil. Med Itera får vi jobbe organisk og portrettere dem nøyaktig sånn som vi møter dem. Vi håper og tror vi har klart å forvalte den tilliten i et serieformat som leverer på kravet til hovedmålgruppen - og litt til.

BITS kan ses her

Andre innblikk

Se alle innblikk
Case: Trygg for Oris Dental

Case: Trygg for Oris Dental

Narrativ har utviklet Trygg-plattformen for Oris Dental

Les hele innlegget
Case: Heeeeeelt hjem

Case: Heeeeeelt hjem

Fra storyboard til ferdig film på 14 dager

Les hele innlegget
Tannlegekjeden Oris Dental har valgt Narrativ som sitt byrå

Tannlegekjeden Oris Dental har valgt Narrativ som sitt byrå

Tannlegekjeden Oris Dental har valgt Narrativ som sitt byrå

Les hele innlegget