Neeral Maskin: Visuell identitet
Ny visuell profil for første gang siden 1984
Det er ikke siden 1984 at Neraal Maskin har oppdatert den visuelle profilen sin. I messesammenheng kom det tydelig frem at de var gode på nettverksbygging, men at profilen på langt nær leverte et realistisk bilde av kvaliteten Neraal Maskin leverer i dag.
Svak intern stolthet
Med utdatert materiell, utelukkende produsert i blåtoner som ikke lot seg oversette godt til trykk, endte Neraal med en lilla profil som de aller færreste ansatte var stolte av å vise frem. Godt avhengige av printmateriell og velfungerende nettsider, tok de kontakt med oss i Narrativ.
Før og etter: nettside
Folk shopper folk
At folk shopper folk er ingen hemmelighet, og målet med den nye visuelle profilen er å visuelt invitere potensielle kunder og samarbeidspartnere til å interagere med merkevaren, og få en forståelse for kvalitetsnivået av faglig ekspertise i virksomheten. Med ny profil i mykere og varmere toner enn den kalde, maskineri-sentrerte drakten, mener vi at Neraal Maskin kan oppnå nettopp dette.