Oris Dental: Merkevarebilder

Merkevareprofil med kunden i sentrum
I merkevareprofilen vi har skapt og stadig videreutvikler for Oris Dental skal pasient alltid stå i sentrum. Ikke bare i form av et representativt utvalg modeller, men også i den visuelle fremstillingen av tannhelse. Til den delen av befolkningen som lider av tannlegeskrekk har vi allerede utviklet Trygg der alt foruten video er illustrert for å unngå triggende materiale. Det vi derimot manglet var konseptbilder som visualiserer tannhelse på samme inviterende og ufarliggjørende måte som i Trygg, men i form av et fotokonsept med reelle elementer fra tannlegeverden fremfor tegning.
Et lekent univers. Med tenner?
Da vi startet arbeidet med ideene til første runde still life/konseptfoto, ønsket vi å ta med elementer fra tannlegekontoret inn i det lekne visuelle universet til Oris Dental på en interessant måte i skjæringspunktet mellom produktfoto og kunst. Med oss på laget fikk vi fotograf Marius Viken og set designer Julie Wilkinson, som er kjent for å trylle fram eventyrlige kulisser av materialer som blant annet papir og plexiglass. I første omgang ønsket vi å få til seks testbilder til hovedprofilen, samt seks til Oris Academy - kjedens interne og eksterne utdanningsplattform.
Idémyldring, skissering og digitale framstillinger
Det er ikke alltid like lett å sette kreatørens svevende visjoner fysisk til livs, men med Julie på laget var holdningen at alt kunne løses. Slik ble det også, og etter innledende runder med idémyldring, skissering og digitale framstillinger, startet to lange dager i Marius sitt studio. Resultatet ser du her;
Foto: Marius Viken / Kreatør: Johanne Hoff / Set Designer: Julie Wilkinson v/Makerie Studio
.jpg)
.jpg)
Flere prosjekter

