Praktikantbrev

De siste fire månedene har jeg vært så heldig å være praktikant hos Narrativ. Jeg møtte Aleksander for noen år tilbake på en innspilling og har fulgt med på utviklingen siden. Det var derfor veldig stas å bli spurt om jeg var interessert i en praksisplass denne høsten.

Jeg har en bachelorgrad i Medievitenskap fra Universitetet i Oslo. Ettersom dette er en  teoretisk linje har jeg gjennom studieløpet vært opptatt av å ha praktisk arbeid ved siden av, for å kunne ha bred kunnskap innenfor faget mitt. Dette fikk jeg også muligheten til hos Narrativ. Her har jeg utfordret meg kreativt, samtidig som jeg har fått brukt mine kunnskaper fra medievitenskapen.

I løpet av tiden min i Torggata har jeg fått lov til å prøve meg på en rekke forskjellige ting. Et av de største kundene vi jobber med er tannlegekjeden Oris Dental. Her har jeg vært med på planleggingen av den nye ungdomsplattformen Oris Ung. TikTok ble fort et stort fokus hos meg. Jeg har laget en strategiplan for den nye TikTok-brukeren til Oris Dental som lanseres i januar. Målet er at dette skal være en plattform der folk kan lære om tannhelse på en underholdende måte. Ikke minst ønsker vi at innholdet skal bidra til et mer avslappet forhold til tannlegen og trygghet hos kunden. Som nyutdannet har jeg satt stor pris på tilliten jeg har fått i Narrativ til å kunne utvikle nye konsepter som dette.

Et annet spennende prosjekt jeg fikk jobbe med var en brief fra en ny kunde som ønsket en rekke annonsevideoer tilpasset Instagram og TikTok. Jeg ble satt til å utvikle videokonsepter med utgangspunkt i kundens visjon, budsjett og tidsramme. Her opplevde vi at kunden hadde et budsjett som ikke stod helt i stil med ambisjonene. Utfordringen var da å kunne presentere et realistisk forslag som fremdeles møtte kundens visjon om budskap og kvantitet. Ikke bare fikk jeg utvikle et konsept fra bunnen av, men jeg fikk trening i hvordan være løsningsorientert i slike situasjoner.

Utenom dette har jeg fått vært med på en rekke produksjoner som reklamefilm for Flyktninghjelpen, Oris Dental og Helthjem. Her fikk jeg innblikk i planlegging, gjennomføring og etterarbeid av et prosjekt. Det er alltid gøy når reklamene dukker opp på t-bane-stoppet, på storskjermen på Oslo S eller på annonser i sosiale medier - når jeg kjenner til hele prosessen bak det.

Det beste med disse fire månedene har vært å jobbe med så fantastiske mennesker. Vi har hatt det mye gøy på kontoret, opptak og afterwork. Dette er en sosial gjeng som er opptatt av å skape et godt arbeidsmiljø. The office dog har også vært et avgjørende tillegg i hverdagen. Jeg vil takke alle i Narrativ for tilliten og for å ha tatt meg så godt i mot. Jeg setter stor pris på muligheten og vil ta med meg disse erfaringene videre i arbeidslivet.

Stay slaying,

Leah

No items found.

Andre innblikk

Se alle innblikk
5 apper vi liker i 2023

5 apper vi liker i 2023

Vi har samlet våre favorittapper

Les hele innlegget
Bli bedre kjent med Sara

Bli bedre kjent med Sara

Bli bedre kjent med innholdsprodusenten i Narrativ: Sara

Les hele innlegget
Bak briefen: episode 1

Bak briefen: episode 1

Hva gjør et kreativt byrå?

Les hele innlegget