Kontaktinfo
j@narrativoslo.no
tlf. 977 94 362
Utvalgt arbeidserfaring
Frilansjournalist, Avisa Nordland, Gaffa, Infinitum
Utgavesjef, Magasinet Bodø Nu
Kultur og musikk, Red Bull
Feature og dokumentar, Dagbladet Magasinet
Kreatør, redaktør og markedsansvarlig Norge, Spoon Agency
Kreatør, ansvarlig video og visuelt, DNX Dagens Næringsliv
Kreativ leder, liten film
Formell utdannelse og kursing
Bachelor Journalistikk, UiN
Årsstudium Innovasjon og entreprenørskap, UiO
Årsstudium Digital strategi, Hyper Island
Modul Digital akselerasjon, Hyper Island
Modul Fasilitering av kreative prosesser, Fantastic Studios
Sertifisering Prosjektledelse, Metier
Sertifisering Content Marketing, HubSpot Academy
Sertifisering Inbound Marketing, HubSpot Academy
Alt jeg ville bli når jeg ble stor
Kreatør, født sånn eller blitt sånn? Spør du min mor vil hun nok argumentere for det første da hun stadig måtte rydde opp etter- og holde et barn med sjeldent livlig fantasi i tøylene. Nysgjerrig har jeg i alle fall vært bestandig på godt og vondt, både hva gjelder kreativt og logisk. Det stod tidlig mellom politi, astronaut eller kunstner og forfatter. Helst i kombinasjon med snowboardproff. På videregående flyttet jeg derfor fra hjembyen Bodø til et anneks i en hage på Oppdal for å gå på toppidrettsgymnas. Lang historie kort; Jeg var litt flinkere i både norsk og samfunnsfag enn til å holde meg skadefri i bakken. I dag kan jeg takke min fornuftige norsklærer for at jeg endte opp som både journalist og med en karriere innen markedsføring der jeg faktisk kan leve av mye av det andre som i likhet med snowboard kan kategoriseres som hobby i mitt univers.

Kommersiell og åpenbaringen Aleksander
At jeg emigrerte fra journalistikken i Dagbladet Magasinet til den kommersielle siden av media via Red Bull i 2015 var et resultat av nevnte nysgjerrighet. Markedsføringsfaget var bredt, kombinerte flere disipliner og strategi. Jeg ville lage mer film og kombinere formater, ha muligheten til å dykke ned i ulike bransjer på detaljnivå, dissekere og kombinere data og kreativitet. Etter noen fine år i Spoon Agency og underveis hos DNX i Dagens Næringsliv, ble jeg kjent med Aleksander via en Facebook-gruppe for kreative. Vi var en gjeng som skulle reise på produksjonstur til Slovenia, hvorpå han - en sindig vestlending, dukket opp på et nokså ad hoc planleggingsmøte med x-antall detaljerte powerpoint-slides om lokasjoner basert solens posisjon gjennom dagen. Aleksander drev liten film på egen hånd og ble raskt en frilanser å koble på prosjekter i DNX etter det. Vi hadde ulik kreativ bakgrunn, var flinke til forskjellige ting, men delte samme syn på hvordan et moderne byrå bør operere både internt og eksternt. Begge ville dessuten gjerne drifte selv på egne premisser. Etter flere felles prosjekter ble det bestemt at vi skulle slå oss sammen og bygge videre på liten med det som utgangspunkt i begynnelsen av 2020.

Fra liten film til Narrativ
Det er sant som de sier om gründertilværelsen - det er høye topper og dype daler i skjønn forening. De to siste årene har bestått av en god kombinasjon stressutslett, skåling i Pepsi Max, uendelige excel-ark, high fives på sett, grubling til 04 og møter fra 08, nye sider av oss selv og hverandre. Heldigvis har prøving, feiling og revidering gitt resultater i form av en tydelig retning, effektive prosesser, dyktige samarbeidspartnere og kunder som gir oss tillit å gjennomføre stadig større prosjekter basert på det vi mener er nåtidens suksessfaktorer. Da liten film ble til Narrativ falt brikkene på plass. Med oss på laget underveis har vi også fått Kristina og Knudsen, noe vi er fryktelig glade for.
Aleksander skal få snakke for seg selv - men for meg er det viktigste vi skal levere på;
- Innhold som folk bryr seg om, på målgruppenes premisser
- Strategier som alltid kombinerer langsiktighet og kravet til det agile
- Tett og rettferdig oppfølging av kunder uavhengig av størrelse
- Solide prosesser som sikrer at prosjektene våre både løses mest mulig knirkefritt og er morsomme å være en del av
- Motstand i form av ærlige anbefalinger og analyser, vi skal aldri gjøre ting vi ikke tror på
- Gjennomsiktige budsjetter priset rettferdig for begge sider av bordet
- Et godt miljø for og med frilansere
- Raus kunnskapsdeling, nysgjerrighet og kvalitet
Andre innblikk
Se alle innblikk
Ledig stilling: kreativ rådgiver
Narrativ søker kreativ rådgiver med et strategisk hode

5 tips til godt innhold
Her er 5 tips til hvordan du kan skape innhold på målgruppens premisser.