31/1/2023
-
3 min lesetid

Bli bedre kjent med Sara

Narrativ ny ansettelse

Kreative ting er gøy

Kreativitet har alltid vært en del av meg, enten som moteløve i barndomsårene, elev på design og håndtverk, markedsføringskoordinator for UKA i Trondheim, eller som hovedarrangør av paint 'n' sip i vennegjengen. Det visuelle har riktignok ikke vært min sterkeste side, noe jeg fikk brutalt erfare under en eksamen i design og tekstil, hvor oppgaven var å sy en bukse med fem lommer. Nei, jeg har ikke bilde, men sjekk buksene mine nederst til høyre.

Bobbo på nye eventyr

Tilbake til start; etter å avsluttet videregående med allmenn påbygg og ti timer norsk i uken, var jeg klar for å ta en pause fra naturfag og historie. Drømmen var å enten reise til Los Angeles, New York, Thailand, Fiji, Sør-Afrika eller Hawaii.

Sparegrisen hadde dessverre blødd litt for førerkortet allerede, så det første eventyret ble en jobb i Telia – woho! Det var her jeg fikk kallenavnet mitt, Bobbo.

Etter et halvt års tid hos Telia arrangerte jeg en loddtrekning på nabopulten for å bestemme hvor jeg skulle reise. Et par måneder senere satt jeg på et surfebrett i stillehavet utenfor Oahu, Hawaii, og levde et ekstremt tilbakelent liv.

Lærer? Selger? Eller markedsfører?

En tom sparegris, en ekkel amerikansk aksent og en halv million frozen yoghurt rikere, returnerte jeg til Oslo etter et halvår. Jeg rakk å være hjemme i et par uker før jeg tok med flyttelasset til Trondheim og prøvde meg på både vernepleier- og lærerstudier, og jobb i telefon- og feltsalg, og salg i skobutikk.

I vennegjengen er jeg kjent som hun som har jobbet overalt og testet alle yrker, men det var ingen som ble overrasket da jeg startet på markedsføringsstudier og det var full klaff. Et titalls frivillige verv innen markedsføring ved siden av jobb og studier var kanskje avslørende.

Høy fart er gøy

Videre gikk veien først til Slottsfjell-festivalen, og en liten tur på backpacking, før jeg landet hos EF Språkreiser som salgs- og markedsføringskoordinator. En hektisk, krevende, og sinnsykt morsom jobb. Her ble veien til mens vi gikk, og det ble omtrent som en start-up hvor unge mennesker jobbet døgnet rundt i håp om å finne best practises for vårt marked.

Vårt kjære covid-19 virus sørget dessverre for å stenge sjappa, og som en av mange ansatte, måtte jeg finne nye veier. Min vei gikk til et engasjement i Kreftforeningen som prosjektleder for digital utvikling. En superspennende mulighet, både fordi jeg brenner for saken, og fordi jeg fikk utviklet egen kompetanse og kompetansen hos foreningen. En rolle jeg var svært stolt og ydmyk av å kunne bære.

Fra prosjektleder til konsulent, til innholdsprodusent

Da engasjementet i Kreftforeningen nærmet seg slutten, tok jeg en prat med Markedssjefene, som var et relativt lite, men handlekraftig konsulenthus for markedsførere. Her fikk jeg muligheten til å jobbe med strategier, kampanjer, sosiale medier, byråsamarbeid og alt annet som følger med, fra kundesiden.

Til tross for at jeg trivdes svært godt i Markedssjefene, ga periodene med byråsamarbeid mersmak og peaket nysgjerrigheten nok til å ta en prat med Narrativ. Det er ingen hemmelighet at det nok en gang var full klaff, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med å være en del av gjengen. Nå jobber jeg enda spissere med innholdsproduksjon, sosiale medier og kampanjer, både internt og for kunder – 2023 come @ us!

No items found.
Ved å klikke på "Godkjenn" godtar du lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedets navigering, analysere bruken av nettstedet og hjelpe til med markedsføringen vår.. Se Personvern for informasjon.