Med sine 83 klinikker er Oris Dental på seks år blitt Norges største tannlegekjede, og sikter seg nå inn på utvidelse til de europeiske markedene.
- Med denne veksten hadde vi behov for en ny, helhetlig profilendring som ikke bare gikk på det visuelle, men også det innholdsmessige og det markedsstrategiske. Etter tidligere gode samarbeid med Narrativ var de en naturlig sparringspartner, men ble fort ble en totalleverandør og samarbeidspartner på alt vi trengte for å bygge profilen slik vi ønsket. I videreutviklingen av vår profil har Narrativ blitt en naturlig forlengelse og berikelse av vårt markedsteam, sier CMO i Oris Dental Therese Nøst.
- Det ligger godt forarbeid og tillitsbygging over tid bak dette samarbeidet. Vi er nå glade for den langsiktige avtalen vi har inngått med Oris Dental og ser frem til å ta fatt på de enormt ambisiøse planene de har på både egne og pasientenes vegne, sier kreativ leder Johanne Koivunen Hoff.
Narrativ skal bistå med strategisk rådgivning, merkevareutvikling og løpende produksjon av film, foto, grafisk og tekst for kjeden. Utviklingen begynte i vinter og ble denne uken lansert i form av en ny visuell profil med nye budskap og merkevareuttrykk. Nettsiden og øvrig innhold har gjennomgått en total makeover for å sikre at selskapet kommuniserer de gode verdiene sine på en måte publikum også forstår.
- Jeg er gjerne den første til å innrømme at tannhelsebransjen har lang tradisjon for å snakke et språk det kan være vanskelig for andre enn oss å forstå. Som profesjonsutøvere har vi nok lenge vært bedre på fagteknikk enn kommunikasjon. Sånn har vi innsett at det ikke kan være i moderne tannhelsepraksis, derfor tok vi grep og gikk for en omprofilering der tilbakemeldingene fra kunder- og pasienter har stått sentralt, sier direktør og tannlege i Oris Dental, Eirik Aasland Salvesen.
Som også understreker at samarbeidet med Narrativ har handlet om langt mer enn “bare” fine farger og grandiose slogans;
- Jeg er utrolig fornøyd med - og stolt av den nye merkevareprofilen som nå skal kommunisere hvem vi er både utad og innad. Prosessen vi har vært igjennom det siste halvåret har ikke bare vært en visuell oppussing, men bidratt til å definere oss som virksomhet. Gjennom arbeidet har vi sikret viktige synergier mellom overordnet mål for pasientopplevelsen, faglig stolthet og intern kultur. Dette skal vi bygge videre på i fortsettelsen.


