Hva: En rekrutteringskampanje mot studenter og nyutdannede
Produsert for: Econa på vegne av GR&EI
Leveranse: To hovedfilmer i 9:16 og stillsfoto; formatert for helside avisannonse, digitale boards og sosiale kanaler
Brief
Econa ønsket å nå ut til studenter og nyutdannede med budskapet om fordelene ved å ha en interesseorganisasjon i ryggen. De ønsket seg et konsept som kunne brukes både digitalt, på fysiske utendørsplasseringer og i print. Det skulle være kort, konsist og lett å huske med kjennskap som hovedmål.
Løsning
Da Econa retter seg mot økonomer ble det naturlig å bygge et konsept på slagordet «Regn med oss». GR&EI utviklet en idé om å spille på det å føle seg alene, med et før og etter Econa som konsept. Da kampanjen skulle rette seg både mot studenten og den nyutdannede, ble det besluttet å bruke samme grep i to ulike settinger; arbeidsplassen og kantinen på studiestedet. Vi tok også stills for helside annonsering i samme setting, for å sikre den røde tråden i totalkampanjen.
Filmene ble distribuert bredt i sosiale kanaler, samt på utendørs boards ved relevante studiesteder og i uttalte næringsområder. Stills ble benyttet til oppslag på print og i bannerannonsering.
Det ferdige resultatet kan du se her.
Tusen takk til GR&EI for samarbeidet!



Andre innblikk
Se alle innblikk
Ledig stilling: kreativ rådgiver
Narrativ søker kreativ rådgiver med et strategisk hode

5 tips til godt innhold
Her er 5 tips til hvordan du kan skape innhold på målgruppens premisser.