CASE: Econa - Regn med oss

Hva: En rekrutteringskampanje mot studenter og nyutdannede

Produsert for: Econa på vegne av GR&EI

Leveranse: To hovedfilmer i 9:16 og stillsfoto; formatert for helside avisannonse, digitale boards og sosiale kanaler

Brief


Econa ønsket å nå ut til studenter og nyutdannede med budskapet om fordelene ved å ha en interesseorganisasjon i ryggen. De ønsket seg et konsept som kunne brukes både digitalt, på fysiske utendørsplasseringer og i print. Det skulle være kort, konsist og lett å huske med kjennskap som hovedmål.

Løsning

Da Econa retter seg mot økonomer ble det naturlig å bygge et konsept på slagordet «Regn med oss». GR&EI utviklet en idé om å spille på det å føle seg alene, med et før og etter Econa som konsept. Da kampanjen skulle rette seg både mot studenten og den nyutdannede, ble det besluttet å bruke samme grep i to ulike settinger; arbeidsplassen og kantinen på studiestedet. Vi tok også stills for helside annonsering i samme setting, for å sikre den røde tråden i totalkampanjen.

Filmene ble distribuert bredt i sosiale kanaler, samt på utendørs boards ved relevante studiesteder og i uttalte næringsområder. Stills ble benyttet til oppslag på print og i bannerannonsering.

Det ferdige resultatet kan du se her.

Tusen takk til GR&EI for samarbeidet!


Andre innblikk

Se alle innblikk
Case: Trygg for Oris Dental

Case: Trygg for Oris Dental

Narrativ har utviklet Trygg-plattformen for Oris Dental

Les hele innlegget
Case: Heeeeeelt hjem

Case: Heeeeeelt hjem

Fra storyboard til ferdig film på 14 dager

Les hele innlegget
Tannlegekjeden Oris Dental har valgt Narrativ som sitt byrå

Tannlegekjeden Oris Dental har valgt Narrativ som sitt byrå

Tannlegekjeden Oris Dental har valgt Narrativ som sitt byrå

Les hele innlegget